Sunday, November 2, 2008

SEHARUM: Seminar Harapan Baru Untuk Malaysia Peringkat Negeri Pahang

Salam pada semua pendokong Pakatan Rakyat,

Hari ini 02 November 2008, bertempat di Dewan Jelawat, Hotel Sri Malaysia Temerloh, telah diadakan Seminar Harapan Baru Untuk Malaysia (SEHARUM) yang dihadiri oleh kira-kira 250 orang para pendokong parti dari seluruh negeri Pahang.

Bahagian Bera yang di ketuai oleh Tn Hj Abas Awang yang juga merupakan pembentang kertas kerja pertama di seminar yang bermula jam 8.30 pagi tadi. Bahagian Bera juga turut diwakili oleh Sdr Hamzah Bawa (Timbalan Ketua Bahagian), Sdr Muthusamy (Naib Ketua II Bahagian), Sdr Abd Malek Salleh (Naib Ketua III Bahagian), Sdr Rizan Hj Ali (Setiausaha Bahagian), Sdr Sarawanan (Naib Ketua II AMK Bera) dan Norazmi (Setiausaha AMK Bera).

Program ini yang dihadiri oleh semua pimpinan utama PKR Pahang yang diketuai oleh Sdr Zakaria Abd Hamid (Ketua Bahagian Lipis) merangkap Pengerusi PKR Negeri dan juga turut dimeriahkan dengan kehadiran Sdr Mustaffa Kamil Ayub selaku Pengarah Program SEHARUM Pusat yang juga Naib Presiden III PKR Malaysia serta Ketua AMK Malaysia Sdr Shamsul Iskandar Mohd Akin yang juga salah seorang panel di seminar ini.

Hampir kesemua Ketua-ketua bahagian PKR di negeri Pahang turut hadir antaranya ialah Tn Hj Mohd Nor (Jerantut), Tn Hj Adnan (Cameron Highland), Sdr Jefri (Pekan), Sdr Rabidin (Rompin), Tn Hj Suhaimi (Kuala Krau), Sdr Bostamin (Maran), YB Fuziah Salleh (Kuantan), Sdr Zainal Afandi (Bentong ), Sdr Mohd Ali (Raub), Sdr Abd Rani (Pemangku Ketua Paya Besar)manakala Bahagian Temerloh di ketuai oleh Sdr Hassim Mubin (Setiausaha Bahagian), Tn Syed Talib (Naib Ketua I Bahagian Indera Mahkota).

Program ini yang mengambil masa selama sehari adalah program yang dirangka untuk memberi penerangan serta maklumat tentang peranan yang perlu kita mainkan sebagai ahli parti. Sehingga ke saat ini, Tn Hj Abas dan YB Fuziah Salleh telah selesai membentangkan kertas-kertas kerja seminar yang begitu menarik sekali dan kertas kerja ke 3 sekarang sedang dibentangkan oleh Dato Fauzi Abd Rahman (Bekas Timb Menteri Penerangan) yang banyak menerangkan tentang "Good Governance" kepada semua yang hadir.

Sekian, Laporan terkini dari Hotel Sri Malaysia

No comments: