Thursday, February 12, 2009

PKR BERA BERTAMBAH MANTAP KINI

Gambar Sdr Amir Abd Aziz, Naib 1 Ketua Bahagian Bera


Pimpinan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Bahagian Bera telah membuat keputusan untuk mengaktifkan kembali (Re-Branding) beberapa cawangan PKR di sini selaras dengan keputusan yang dibuat ketika Kongres Nasional PKR pada tahun 2008 lalu.

Menurut Naib 1 Ketua Bahagian PKR Bera yang juga bekas Calon DUN Kemayan pada PRU 11 2004 Sdr Amir Abd Aziz berkata,

" keputusan ini akan segera di lakukan memandangkan permintaan serta minat rakyat bawahan terutamanya di felda-felda begitu tinggi apatah lagi semenjak PRU 12 Mac 2008 lalu. Sebagai permulaan beberapa cawangan PKR telah diamanahkan untuk mengaktifkan kembali serta menambah seramai mungkin ahli-ahli baru terutamanya golongan muda. Antara cawangannya ialah di Felda Triang 3, Triang 1, Tementi, Bukit Mendi serta Tembangau"

"Kita akan memulakan program yang lebih tersusun dengan sokongan Ketua Bahagian kita Tn Hj Abas Awang serta ketua-ketua cawangan yang sedia ada. Sebagai permulaan cawangan Triang 3 akan adakan program ceramah pada 21/02/2009 ini"

Disamping itu juga beberapa penempatan orang asli juga turut mengundang PKR Bera ini untuk bersama-sama menubuhkan cawangan di situ. Hasrat ini di lahirkan oleh orang lain yang turut hadir di perasmian Cawangan Bukit Rok/Ibam yang kesemua ahlinya adalah dari keturunan orang asli.




No comments: