Monday, December 28, 2009

MESYUARAT JAWATANKUASA KALI KE 9 / 2009 (27 DISEMBER 2009) PKR CABANG BERA

BANDAR BERA, 27
DISEMBER 2009 / AHAD:


Mesyuarat JawatanKuasa bulanan Cabang Bera kali ke 9 / 2009 (kali terakhir untuk tahun 2009) ini telah berlangsung dengan jayanya apabila 14 daripada 18 Ahli Jawatan Kuasa (AJK ) hadir semalam untuk bersama membincangkan beberapa agenda penting PKR lebih-lebih lagi perancangan untuk tahun 2010 nanti.

Di mesyuarat tersebut, sebanyak tiga agenda utama untuk PKR Bera dibincangkan yang mana ianya lebih terarah kearah perancangan dan penyusunan peringkat cabang untuk tahun hadapan 2010 yang akan menjengah beberapa hari lagi. Antara perkara-perkara yang dibincangkan tersebut ialah seperti;

1) Mencari seramai 20 orang perwakilan PKR Bera untuk ke Konvensyen PKR Negeri Pahang pada 16-17 Januari ini yang dijangka dibuat di Kuantan, Pahang.

2) Membincangkan Takwim Aktiviti bagi PKR Cabang Bera untuk sepanjang tahun 2010 nanti.

3) Membincangkan persiapan awal untuk Mesyuarat Agung Tahunan Cabang nanti yang dijadualkan berlangsung mulai 01 Februari 2010 sehingga 15 Mac 2010 nanti. Manakala Kongres Nasional PKR pula akan berlangsung pada 28, 29 dan 30 Mei 2010 nanti.

Pada mesyuarat semalam yang diadakan di Pejabat PKR Bera, seramai 20 orang yang terdiri daripada AJK cabang, AMK serta wakil wanita telah dipilih untuk menghadiri konvensyen yang bakal berlangsung di Kuantan nanti pada 16-17 Januari 2010 ini.


Pihak PKR Bera semalam juga telah menetapkan beberapa aktiviti peringkat cabang Bera akan dibuat dan ini selaras dengan dasar kita untuk mengaktifkan secara ‘all out’ segala program di sepanjang tahun depan mulai Januari 2010 ini. Beberapa perkara dan faktor keperluan ianya perlu diadakan serta sesuai dan ‘relevan’ di peringkat cabang PKR ini telah di ambil kira.

Antara aktiviti yang telah diluluskan untuk di buat pada tahun hadapan ialah kursus PACA peringkat cabang Bera, Kursus pengukuhan dalaman parti, perayaan ulangtahun Ke 5 PKR di Bera, penyerahan bantuan hari raya, jamuan rumah terbuka cabang disamping program ceramah-ceramah yang lazim diadakan sebelum ini.

Semua program dan aktiviti yang dirancangkan ini akan dipantau secara berterusan dan dibincangkan diperingkat biro di setiap kali mesyuarat bulanan J/Kuasa PKR Bera di adakan. Disamping itu juga aktiviti di peringkat biro, ranting serta kerjasama bersama NGO di Bera ini akan terus di pertingkatkan dan dimasukkan ke dalam Takwim mengikut kesesuaian kita.

Mesyuarat ini yang bermula pada jam 3.00 petang dan berakhir kira-kira satu jam setengah kemudian nya juga telah bersetuju untuk menetapkan Mesyuarat Agung Tahunan Cabang & Pemilihan Jawatan Kuasa PKR untuk sesi 2010-2013 di rancang untuk diadakan pada 14 Februari 2010 (Ahad) dan tarikh ini akan diberikan kepada Majlis perhubungan Negeri (MPN) Pahang bagi tujuan pengesahan negeri dan pusat.

1 comment:

Ranting Ulu Gali said...

Tahniah Kepada Semua Ahli PKR Cabang Bera di atas usaha yang dilakukan...Teruskan perjuangan...Moga PRU 13 PKR akan Akan Menang di Bera...Aminnn...