Friday, March 26, 2010

LAPORAN MESYUARAT AGUNG TAHUNAN CABANG (MATC) BERA UNTUK TAHUN 2009

BANDAR BERA 26 MAC 2010:

Parti Keadilan Rakyat (PKR) Cabang Bera telah berjaya mengadakan Mesyuarat Agung Tahunan Cabang (MATC) Bera untuk tahun 2009 pada 20 Mac 2010 @ Sabtu lalu. Mesyuarat agung tahunan ini adalah mesyuarat agung kali ke 5 semenjak PKR Cabang Bera ini disahkan secara rasmi penubuhannya oleh Pendaftar Pertubuhan (ROS) pada tahun 2005.

Hampir 50 orang ahli hadir untuk menunaikan tanggungjawab mereka sebagai ahli Parti Keadilan Rakyat Cabang Bera. Mesyuarat tersebut yang dimulakan pada jam 03.30 petang telah dirasmikan oleh Ahli JawatanKuasa PKR Majlis Pimpinan Negeri Pahang, Tn Hj Adnan Mat Lazim tepat jam 04.00 petang.

Mesyuarat ini juga julung kali diadakan di Dewan Utama, Anjung Seri Cafe, Bandar Bera, Pahang Darul Makmur. Sebelum ini mesyuarat agung tahunan cabang kebiasaannya telah diadakan di pejabat PKR cabang Bera.

Sebanyak tiga usul telah dicadangkan untuk dibawa ke peringkat yang lebih tinggi antara lainnya ialah Usul ekonomi untuk memperteguhkan lagi peluang ekonomi bagi generasi kedua Felda disamping usul lain seperti pendidikan serta usul memperkuatkan lagi parti di Bera ini khususnya.

Mesyuarat ini juga telah memilih seramai lima orang perwakilan tambahan selain tujuh perwakilan secara automatik yang akan mewakili PKR Bera ke Kongres Nasional PKR yang bakal diadakan pada bulan Mei 2010 nanti.

No comments: