Friday, March 26, 2010

PROGRAM CERAMAH PKR BERA PADA 20 MAC 2010 LALU

PEKAN KEMAYAN 26 MAC 2010:

Sempena Mesyuarat Agung Tahunan Cabang (MATC) Parti Keadilan Rakyat Cabang Bera pada 20 Mac 2010 @ Sabtu yang lalu, pihak PKR Bera dengan kerjasama parti-parti rakan didalam Pakatan Rakyat Parlimen Bera telah bersama-sama mengadakan ceramah umumnya di hadapan Pejabat DAP Pekan Kemayan.

Ceramah ini telah dimulai pada jam 08.00 malam dengan dimulakan oleh Tn Hj Abas Awang (Pemangku Ketua Cabang Bera)selaku tuan rumah yang mengalu-alukan kehadiran penyokong untuk mendengar ceramah ini walaupun pada peringkat awalnya hampir-hampir dibatal untuk diadakan.

Ceramah pada malam itu diteruskan pula oleh Sdr Rizan yang juga Setiausaha Cabang Bera dan juga Sdr Sarawanan yang juga Exco Angkatan Muda Keadilan Malaysia.

Kemuncak ceramah pada malam tersebut bermula apabila YB Leong Ngah-Ngah (Adun Triang yang juga AJK DAP Pusat) serta YB Tn Syed Hamid Syed Mohamad (Adun PAS Kuala Semantan) mengambil tempat dan peluang ini telah digunakan sebaik mungkin oleh kedua-dua YB daripada Pakatan Rakyat ini untuk menerangkan senario politik apa yang berlaku didalam negara kita ketika ini umumnya serta negeri Pahang khususnya.

Sdr Nizam Abdul Hamid yang juga Pemangku Ketua Cabang PKR Temerloh yang juga Penasihat Undang-Undang PKR Pahang telah mengambil tempat selaku penceramah terakhir pada malam tersebut telah mengulas hampir sajum setengah berbagai isu antaranya yang utama adalah isu tuduhan Liwat terhadap Dato Seri Anwar Ibrahim.

Hampir 500 orang penduduk yang berdekatan tapak ceramah telah hadir pada malam itu yang majoritinya telah dihadiri oleh masyarakat cina di Pekan Kemayan tersebut.

No comments: