Tuesday, September 1, 2009

BAZAR RAMADHAN BANDAR BERA

Gambar 1) Antara murtabak (Restoran Ros Alang) yang paling ramai dikunjungi oleh pembeli setiap hari dengan tawaran harganya tetap sama sejak 5 tahun dahulu, sekeping RM 2.50 sahaja.



Gambar 2 & 3) Antara gerai jualan kuih muih yang terdapat di Bazar Ramadhan Bandar Bera yang sentiasa mendapat sambutan orang ramai setiap hari.


Bandar Bera 31 Ogos 2009:
Kesibukan dan suasana Bazar Ramadhan di Bandar Bera yang sentiasa di penuhi oleh ramai untuk mencari juadah berbuka puasa. Bazar ramadhan ini memulakan operasinya setiap hari mulai jam 3.30 petang yang menyediakan berbagai juadah untuk dibeli oleh orang ramai terutamanya masakan tradisional yang bukan sahaja daripada negeri Pahang malahan juga daripada negeri-negeri lain seperti Kelantan, Terengganu, Kedah dan sebagainya.

Kedudukan Bazar ramadhan ini yang begitu strategik di simpang utama (simpang Kerayong) antara laluan Temerloh-Bera-Bahau ini menjadikan ianya mudah untuk disinggahi oleh pengguna jalanraya dari kedua-dua arah ini. Disamping itu juga dengan kemudahan lain yang berhampiran dengan tapak bazar ini seperti Masjid Daerah Bera serta kemudahan bank juga turut memberi impak kehadiran ke bazar ramadhan ini.

No comments: