Tuesday, June 8, 2010

NEGARA ISLAM HARUS BERSATU HADAPI ISRAEL DAN SEKUTUNYA

Kekejaman Israel terhadap bangsa bukan Yahudi bukanlah cerita baru kerana ianya telah bermula sejak sekian lamanya. Bagi mereka bangsa Yahudi adalah bangsa yang terpilih disisi tuhan oleh itu bangsa selain daripada Yahudi adalah tidak layak untuk bersama mereka.

Serangan tentera Israel yang diketuai oleh pasukan komandonya terhadap kapal misi bantaun kemanusian ke Gaza – Mavi Marmara pada subuh 31 Mei lalu sehingga mengorbankan 9 sukarelawan dari Turki benar-benar menyerlahkan lagi sifat sombong dan angkuhnya yahudi terhadap mereka walaupun tidak bersenjata.

Didalam serangan tersebut, komando Israel telah menawan kapal ini bersama sukarelawan yang lain termasuklah 12 orang rakyat Malaysia yang menyertai misi tersebut.

Walaupun misi ini dianggap gagal dari satu aspek kerana tidak dapat mencapai objektif untuk menghantar bekalan kepada penduduk Gaza, namun begitu terdapat kejayaan lain disebaliknya.

Kejadian ini menjadikan pencetus gelombang baru kearah mengenepikan atau memulaukan terus Israel dalam lanskap dunia apabila dasar anti Islam mereka terhadap bumi Palestin sepanjang enam dekad nyata memberi kesan yang besar.

Kita juga hairan dengan sikap Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) yang langsung tidak berani untuk mengambil tindakan terhadap tindakan ganas Israel tersebut walaupun untuk mengeluarkan satu kenyataan kecaman rasmi daripada pertubuhan tersebut.

Walaupun jelas insiden tersebut berlaku di perairan antarabangsa, sikap membisu beberapa negara kuasa besar amatlah kita kesali. Didalam masa yang sama juga dilihat beberapa negara Islam (terutamanya negara Arab) memberi reaksi berbelah bagi untuk mengeluarkan kecaman mereka terhadap beberapa negara kuasa besar ini demi menjaga hubungan ‘baik’ kononnya seperti dengan negara Amerika Syarikat yang terang-terangan hanya mengikut sahaja telunjuk Israel didalam hal ini.

Keberanian Turki didalam memenangi insiden keganasan amatlah disanjungi. Kita mahu agar lebih banyak lagi negara-negara Islam bersikap tegas dan tidak takut untuk bangun menentang kejahatan yahudi dan Israel itu. Kita mahu kegemilangan Turki suatu ketika dahulu di era Khalifah Uthmaniyyah berulang lagi di abad ini.

Akhirnya, kita menyeru kepada negara-negara Islam (OIC) agar bersatu didalam memenangi isu keganasan yahudi ini. Sesungguhnya dengan bersatu sahajalah nyawa ummat Islam dijamin selamat dibawah naungan panji-panji Islam sebagaimana suatu ketika dahulu di era kegemilangan pemerintahan Islam.



* Sumber http://ingeniur.blogspot.com

No comments: