Wednesday, December 3, 2008

CAWANGAN BARU ORANG ASLI DI BUKIT ROK & IBAM


1) Tn Hj Abas Awang, Ketua PKR Bera menerima borang kemasukan daripada ahli baru

2) Sdr Bob Manolan selaku Ketua AMK Bera sedang menyampaikan ucapan aluan

3) Tn Hj Suhaimi sedang memberi taklimat kepada penduduk

4) Para penduduk yang hadir untuk menyertai majlis penyerahan borang PKR ini. Kelihatan juga Sdr Sarawanan Exco AMK Malaysia turut hadir untuk memberi sokongan di majlis yang bersejarah ini.

BERA 22 NOV 2008: Parti Keadilan Rakyat Bahagian Bera mengorak langkah kedepan lagi apabila semakin ramai kaum asal atau keturunan orang asli telah mula menyertai PKR secara beramai-ramai. Terbaru apabila seramai 63 orang orang asli telah menubuhkan cawangannya yang terbaru iaitu di Bukit Rok & Ibam, Bera Pahang.
Kemasukan seramai 63 orang ini adalah rentetan daripada 2 kemasukan beramai-ramai dahulu apabila kebanyakan orang asli di Pos Iskandar (178 orang) dan Tasek Bera (22 orang) menyerahkan borang ketika pimpinan PKR Bera hadir ke program mereka disana.
Perasmian cawangan terbaru PKR ini telah dilakukan oleh Sdr Ram, Timbalan Pengerusi PKR Negeri Pahang. Antara yang turut hadir ke program selama sehari ini ialah Tn Hj Abas (ketua PKR Bera), Tn Hj Suhaimi (Ketua Penerangan PKR Pahang merangkap Ketua PKR Kuala Krau), Sdr Hamzah Bawa (Timbalan Ketua PKR Bera), Sdr Amir Abd Aziz, Sdr Muthusamy dan Cikgu Malek (Naib-naib Ketua PKR Bera). Turut hadir ialah Exco AMK Malaysia Sdr Sarawanan serta kepimpinan AMK Bera.

Majlis ini yang diusahakan oleh Sdr Bob Manolan yang juga Ketua AMK Bera telah berjaya menarik minat ramai penduduk orang asli untuk bersama-sama menyokong perjuangan parti ini. Sdr Tan Bin Ching Ching dan Sdr Jemadi Bin Mohamad masing-masing telah dipilih oleh ahli-ahli disini sebagai Ketua Cawangan PKR dan Ketua AMK Cawangan.
Semoga dengan penyertaan mereka ini, hasrat untuk kita menawan Parlimen Bera pada Pilihanraya Umum yang ke 13 akan tercapai, Insya Allah.

No comments: