Saturday, August 28, 2010

AMK SENADA DENGAN WANITA KETENGAH RAMAI CALON MUDA BAGI JAWATAN TINGGI PARTI

Angkatan Muda KEADILAN Malaysia (AMK) mengalu-alukan pengumuman senarai calon oleh Wanita KEADILAN yang bakal bertanding untuk jawatan-jawatan utama parti.

Dalam satu kenyataan media, Ketua AMK, Shamsul Iskandar Mohd Akin berkata pengumuman itu jelas menggambarkan komitmen parti untuk mengenengahkan suara wanita selaras dengan perjuangan konsisten Wanita KEADILAN untuk mengisi kuota 30 peratus jawatan dalam peringkat kepimpinan.

"Inisiatif Wanita KEADILAN mengenengahkan calon-calon wanita muda seperti Siti Aishah Shaik Ismail dan Gan Pei Nei untuk bertanding jawatan Majlis Pimpinan Pusat adalah sesuatu yang sangat positif untuk landskap politik baru negara.

"AMK menyatakan komitmen yang sama dalam mengenengahkan calon-calon AMK untuk jawatanjawatan strategik di dalam parti. Pengumuman dalam masa terdekat akan dilaksanakan demi memastikan kelangsungan suara generasi muda di dalam parti dapat diterjemahkan di dalam barisan kepimpinan baru KEADILAN kelak untuk sama-sama memimpin harapan rakyat ke arah merealisasikan Malaysia yang lebih adil dan demokratik," kata Shamsul.


* Sumber http://Suara-Keadilan.com

No comments: