Monday, January 18, 2010

KONVENSYEN PKR PAHANG 2010, AZAM MENAWAN PAHANG TELAH BERMULA!





Antara gambar-gambar ketika Konvensyen PKR Pahang yang diadakan semalam di Dewan Tanjung, Kuantan, Pahang Darul Makmur.

BANDAR BERA 18 JANUARI 2010 / ISNIN:

Konvensyen Parti Keadilan Rakyat (PKR) peringkat negeri Pahang yang diadakan di Dewan Tanjung, Kuantan semalam telah berjaya menghimpunkan hampir 1000 perwakilan yang hadir dari segenap cabang seluruh negeri Pahang semalam.

Konvensyen sehari suntuk tersebut dimulai pada jam 9.00 pagi dengan pembentangan kertas kerja oleh YB Saifuddin Nasution, YB Yaakob Sapari, Sdr Shamsul Iskandar (AMK) serta YB Zuraidah (Wanita) yang akhirnya boleh dirumuskan telah meninggalkan kesan yang cukup besar kepada semua perwakilan semalam.

PKR cabang Bera telah dihadiri oleh 18 perwakilan dengan enam orang daripadanya merupakan perwakilan daripada kaum asal di Bera. Antara perwakilan Bera yang menyertai konvensyen tersebut semalam ialah Hj Abas sendiri selaku ketua delegasi Bera, Sdr Amir, Sdr Rizan, Sdr Malik, Sdr Sarawanan, Hj Hamzah, Sdr Bob Manolan, Sdr Jemadi, Sdr Romani, Sdr Zanizan, Sdr Shakri, Sdr Ridzuan serta beberapa orang lagi perwakilan lain.

Sebanyak tiga kertas kerja telah dibentangkan semalam dengan upacara perasmian penutupnya telah dilakukan oleh Ketua Umum PKR, Dato Seri Anwar Ibrahim yang seterusnya turut hadir untuk majlis makan malam PKR Pahang yang turut terjual hampir 100 meja dan di akhiri dengan ceramah DSAI di Dataran Rakyat, Pejabat PKR negeri Pahang di Beserah, Kuantan.

Konvensyen PKR ini merupakan konvensyen terakhir antara negeri-negeri sempena 10 tahun penubuhan PKR semenjak 04.04.1999 dan merupakan antara lima konvensyen PKR negeri yang terbaik selepas Selangor, Pulau Pinang, Kedah, Kelantan dan Pahang yang merupakan satu-satunya negeri yang bukan dibawah Pakatan Rakyat (PR).

Konvensyen ini merupakan satu amaran kepada BN bahawa ianya merupakan signal yang jelas bahawa kita serius untuk mengambil alih pemerintahan negri Pahang pada PRU 13 nanti, Insya Allah

No comments: