Friday, December 11, 2009

PAPAN TANDA LOKASI PENEMPATAN DAERAH BERA

Berbanding di daerah lain yang telah lama wujud apatah lagi sudah maju kehadapan seperti daerah Kuantan, Temerloh serta Bentong, Daerah Bera masih terdapat papan tanda lokasi penempatan serta kawasan pelancongan walaupun ia kini sudah kelihatan usang.

Sebenarnya ramai orang tidak perasan dimana papan tanda ini berada? Bukan setakat penduduk daerah lain tetapi penduduk di Bera ini sendiri ramai yang tidak pasti dimanakah lokasi papan tanda ini berada?

Papan tanda ini secara jelasnya menunjukkan kawasan penempatan penduduk, lokasi pelancongan, tempat untuk memancing, berkayak serta juga lokasi penempatan orang asal (asli) di Bera.

Papan tanda ini adalah satu-satunya yang masih tinggal dan teguh berada di persimpangan utama Bandar Bera (Simpang Kerayong) untuk tatapan dan rujukan orang ramai sekiranya berada di Bera.

Sepatutnya pihak Majlis Daerah Bera (MDB) perlu memperbanyakkan lagi papan-papan tanda untuk memperkenalkan lagi daerah Bera ini kepada umum apatah lagi daerah ini mempunyai banyak tempat perlancongan untuk di lawati serta dibangun.

1 comment:

klinikkesihatan said...
This comment has been removed by the author.