Friday, December 4, 2009

PEMBINAAN SJK (TAMIL) LADANG MENTERI : BILA LAGI NAK DI MULAKAN?

BANDAR BERA, KHAMIS @ 03/12/2009 :

Exco Angkatan Muda Keadilan (AMK) Pusat yang juga Timbalan Ketua AMK Cabang Bera, Sdr P.Sarawanan menggesa agar Kementerian Pelajaran menyegerakan pembinaan bangunan baru Sekolah Jenis Kebangsaan(Tamil) Ladang Menteri.

Beliau menyifatkan penantian selama 30 tahun untuk anak-anak kaum India di kawasan Triang dan yang behampiran dengan menumpang di sekolah lain agak keterlaluan apatah lagi sudah terlalu lama bersabar.

Beliau juga hairan kenapa MIC Bahagian Bera selaku antara komponen utama yang kononnya mewakili kaum India didalam Barisan Nasional Parlimen Bera gagal memainkan peranannya untuk memperolehi walaupun untuk mendapatkan sekurang-kurangnya sebuah bangunan sahaja bagi kegunaan untuk anak-anak India bersekolah?

"Kami daripada PKR Cabang Bera tidak akan sesekali patah semangat untuk terus memperjuangkan agar pembinaan sekolah ini diperolehi dengan kadar segera. Kami juga ingin tegaskan bahawa kita serius didalam memperjuangkan hak kaum India di Bera ini dan tidak sama sekali bertujuan untuk memporak-perandakan perpaduan dan kekuatan kaum India di sini sebagaimana yang diperkatakan oleh pihak-pihak yang telah 'terbukti' gagal selama ini!"

Sdr P.Sarawanan juga hairan kenapa projek ini masih belum boleh dimulakan walhal projek ini telah pun mendapat kelulusan kerajaan sejak sekian lama. Apakah wujud masalah untuk melantik kontraktor atau pun kerana hal-hal tertentu?

"Jangan katakan pembinaan bangunan sekolah hendak dimulakan, papan tanda pun masih tidak kelihatan sehingga kini? Apakah serius atau tidak untuk pembinaan sekolah ini? Itu yang kita hairan sangat-sangat"

No comments: