Monday, December 28, 2009

PROJEK BANGUNAN RISDA BERA DI SAMBUNG KEMBALI!





Antara gambar-gambar terkini di tapak projek bangunan Risda daerah Bera yang sudah disambung pembinaannya kembali sejak sebulan lalu

BANDAR TRIANG, BERA, 27 DISEMBER 2009 @ AHAD

Setelah hampir setahun lebih kerja-kerja menyiapkan Pejabat Risda daerah Bera terbengkalai, akhirnya mulai 27 Oktober 2009 yang lalu, kerja-kerja menyiapkan bangunan tersebut telah disambungkan kembali dengan segalanya kini telah berjalan lancar sebagaimana yang dirangkakan.

Pada 24 Februari 2009 lalu, Blog PKR Bera pernah menyiarkan satu laporan penuh kerja-kerja terbengkalai di tapak pembinaan bangunan Risda ini yang mengakibatkan pihak Risda terpaksa berterusan menyewa bangunan bagi menampung kerja-kerja pentadbiran Risda di daerah ini.

Dengan penyambungan kembali kerja-kerja yang terbengkalai itu, adalah menjadi harapan kita agar pejabat agensi bantuan kepada pekebun kecil itu dapat disiapkan tahun hadapan mengikut jadual sebagaimana yang tertera di papan tanda projek tersebut.
Pihak PKR cabang Bera mengucapkan syabas kepada pengurusan tertinggi Risda persekutuan dan negeri kerana terus memberi perhatian serta bertindak cepat terhadap kerja-kerja yang terbengkalai dahulu.


** ARTIKEL DI BAWAH YANG PERNAH DI SIARKAN DI BLOG PKR BERA INI BERTAJUK "SATU LAGI PROJEK KERAJAAN BN TERBENGKALAI DI BERA" PADA 24 FEBRUARI 2009 **



Gambar Bangunan terbengkalai ini yang dipercayai pejabat pentadbiran utama Risda Daerah Bera yang tidak dapat disiapkan sehingga kini.

BANDAR TRIANG, BERA:

Projek bangunan pentadbiran salah sebuah badan berkanun milik kerajaan Persekutuan dipercayai bangunan Risda Daerah Bera ini sepatutnya telah siap pada pertengahan tahun lepas tetapi sudah hampir setahun ianya terbengkalai. Sehingga kini tidak diketahui penghujungnya dan sampai bila akan berkeadaan sedemikian.
Projek ini yang berada dihadapan Masjid bandar Triang ini sepatutnya telah boleh digunakan untuk kemudahan penduduk untuk berurusan serta kemudahan kakitangan itu sendiri yang kini terpaksa menyewa di lot kedai laluan Triang-Temerloh. Semoga pihak-pihak yang berkenaan dapat mengambil tindakan dengan segera untuk mengelakkan kerja yang terbengkalai ini tiada tindakan

No comments: