Friday, July 16, 2010

ANWAR ARAH JENTERA PILIHANRAYA SIAP SIAGA HADAPI P/RAYA SARAWAK

KUALA LUMPUR 16 Julai 2010:

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim meminta pengarah pilihan raya bagi parti dalam Pakatan Rakyat pada setiap peringkat untuk membuat persiapan bagi menghadapi pilihan raya negeri Sarawak yang dijangkakan dalam masa yang terdekat.

"Walaupun Majlis Pakatan Rakyat Sarawak telah dilancarkan sebelum ini, namun secara rasmi, pembentukannya akan dilancarkannya pada 18 Julai depan," kata Anwar dalam sidang media di pejabat Ketua Pembangkang di Parlimen, Rabu lalu.

Beliau sebelum itu mempengerusikan mesyuarat pimpinan Pakatan Rakyat yang dihadiri TimbalanPresiden KEADILAN, Senator Dr Syed Husin Ali, Setiausaha Agung KEADILAN, Saifuddin Nasution Ismail, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Timbalan Presiden PAS, Nasharudin Mat Isa, Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang serta pimpanan kanan Pakatan Rakyat.

Anwar juga memaklumkan Konvensyen Pakatan Rakyat Kedua akan diadakan pada hujung tahun ini. Konvensyen Pakatan Rakyat julung kali diadakan pada 19 Disember 2009 di Shah Alam.

Pada konvensyen tersebut Pakatan Rakyat mencapai persetujuan bersama dalam perkara asas perjuangan menuntut keadilan, ketelusan dan kesaksamaan di samping melakar strategi menawan Putrajaya pada pilihan raya umum ke-13 kelak.


* Sumber http://Suara-Keadilan.com

No comments: