Thursday, July 15, 2010

UMNO JANGAN MENGIKUT EMOSI! - KATA KEADILAN BERA

Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN) Cabang Bera memandang serius dengan cabaran yang dibuat oleh Exco Hal Ehwal Pertanian, Industri Asas Tani dan Hal Ehwal Felda Pahang, Dato’ Tan Aminuddin Ishak di Perhimpunan Membantah Provokasi Suara Keadilan yang di adakan di Jengka 23 kelmarin sebagaimana yang tersiar di akhbar Sinar Harian – Zon Maran, 15 Julai 2010.

Didalam program tersebut mencabar agar penyokong pembangkang di kalangan peneroka yang cuba untuk memecah belahkan keharmonian masyarakat Felda dengan kewujudan isu ‘Felda Bankrap’ ini agar menyerahkan semula geran milik mereka kepada Felda.

Cabaran tersebut memperlihatkan seolah-olah UMNO di negeri ini sudah tidak senang duduk dengan setiap pendedahan yang disiarkan itu. Didalam masa yang sama juga seolah-olah UMNO cuba menyekat hak kebebasan masyarakat felda untuk menyokong parti selain daripada UMNO ini.

KEADILAN Cabang Bera tidak melihat setiap tindakan yang berlawanan dengan UMNO itu sebagai penentangan secara membabi buta tetapi ianya lebih kepada membetulkan keadaan sebagaimana yang didakwa tersebut.

Seharusnya UMNO cuba mencari apa yang tidak betul didalam Felda itu sebagaimana yang didakwa dan berusaha untuk memperbaikinya dan bukannya bertindak serta bercakap mengikut emosi seperti yang berlaku kelmarin.


PETIKAN AKHBAR SINAR HARIAN – ZON MARAN
15 JULAI 2010 / KHAMIS


JENGKA 23 – Penyokong parti pembangkang dalam kalangan peneroka yang menjadi pencetus kepada perpecahan keharmonian warga Felda dengan kewujudan isu ‘Felda Bankrap’ dicabar untuk menyerahkan semula geran milik mereka kepada Felda.

Ini dinyatakan Pengerusi Jawatankuasa Pertanian, Industri Asas Tani dan Hal Ehwal Felda Pahang, Datuk Tan Mohd Aminuddin Ishak dalam ucapannya di Perhimpunan Membantah Provokasi Suara Keadilan di Jengka 23, kelmarin.

Lebih 600 peneroka di seluruh Felda Wilayah Jengka berhimpun secara aman untuk membantah tuduhan pembangkang melalui akhbar Suara Keadilan mengatakan ‘Felda bankrap’.

Perhimpunan itu turut menyatakan sokongan mereka kepada tindakan kerajaan menyaman parti pembangkang dan akhbar itu berhubung artikel yang menjejaskan keharmonian yang dikecap warga Felda.

Turut hadir, Ahli Lembaga Koperasi Permodalan Felda Berhad, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jengka, Wan Salman Wan Ismail, ADUN Kuala Sentul, Datuk Shahaniza Shamsuddin dan Pengurus Besar Felda Wilayah Jengka, Saari Din.

No comments: