Wednesday, July 28, 2010

PERSIMPANGAN LAMPU ISYARAT BANDAR BERA KOTOR




BANDAR BERA, 28 JULAI 2010:

Kita tidak tahu dimana silapnya apabila didapati persimpangan utama di lampu isyarat Bandar Bera kelihatan begitu kotor dengan segala tumpahan simen, batu bata dan sampah yang jelas kelihatan diatas jalan. Beberapa keping gambar diatas jelas menunjukkan keadaan tersebut.

Limpahan batu bata dan tumpahan simen tersebut dipercayai akibat daripada lori-lori yang menghantar bekalan bahan tersebut sebelum ini ke tapak-tapak projek yang berhampiran.

Seharusnya pihak yang berwajib seperti pihak Roadcare selaku pengendali untuk kerja-kerja penyelenggaraan jalan di daerah ini mengambil langkah cepat untuk membuang serta membersih kotoran sebagaimana yang ditunjukkan didalam gambar diatas.

Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN) Cabang Bera menggesa agar Jabatan Kerja Raya (JKR) selaku pihak berkuasa kerajaan turut memantau perkembangan ini disamping memberi peringatan kepada lori-lori yang terbabit agar lebih berhati-hati di masa akan datang.

Kekotoran serta limpahan batu bata dan simen juga boleh mengakibatkan kemalangan kepada pengguna-pengguna jalanraya yang kecil seperti penunggang motorsikal dan juga basikal.

1 comment:

al-mankaraqi said...

Kahkahkahkah......

Ini kawasan parlimen menteri Ismail Sabri tu ke?

Kahkahkahkah.....

Pesanan buat PKR Bera.....andaikata satu hari nanti Umno humban keluar Ismail Sabri, tolong jangan kutip masuk PKR yer.

Ramai yg meluat sungguh dengan menteri sorang ni.......penuh retorika........