Saturday, July 10, 2010

NAIKKAN TARAF LALUAN BANDAR BERA-TRIANG KEPADA 4 LORONG

Sudah tiba masanya jalan raya laluan utama di Bera di naikkan tarafnya menjadi empat lorong yang menghubungkan antara Bandar Bera (Persimpangan Kerayong) dengan Pekan Triang.

Ini kerana kita mendapati kenderaan yang menggunakan laluan tersebut daripada sehari ke sehari semakin bertambah sehinggakan berlaku kesesakan jalan yang begitu panjang di bandar ini.

Kesesakan yang teruk akan bertambah secara luar biasanya apabila musim perayaan seperti Hari Raya Puasa dan Tahun Baru Cina tiba kerana ramai perantau-perantau yang berada diluar daerah Bera ini akan kembali ke kampung masing-masing disini.

Di samping itu juga faktor daerah Bera ini berada di tengah-tengah laluan yang menghubungkan dua daerah iaitu Temerloh, Pahang dan juga Jempul, Negeri Sembilan ini juga adalah penyumbang utama laluan di bandar ini semakin sesak.

Faktor jalan yang sibuk serta terlalu kecil juga adalah antara penyebab utama kadang-kala kemalangan boleh berlaku disekitar bandar ini.

Justeru itu Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN) Cabang Bera menggesa agar pihak yang berkaitan seperti Jabatan Kerja Raya (JKR) dan pihak berkuasa tempatan seperti Majlis Daerah Bera (MDB) dapat memikirkan perkara ini dengan serius.

No comments: